Najwyższa jakość świadczeń medycznych.

Nieustanne dążenie do doskonałości.

 

Misja SP ZOZ MSWiA w Opolu

 

 

 

Polityka Jakości

Samodzielnego Publicznego

Zakładu Opieki Zdrowotnej

Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Opolu

 

Priorytetowym celem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Opolu jest stałe spełnianie wymagań Pacjentów poprzez osiągnięcie i utrzymanie wysokiego poziomu jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych w rodzaju leczenia szpitalnego, podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, rehabilitacji leczniczej, świadczeń diagnostycznych w pracowniach: kardiometrycznej, endoskopii, diagnostyki obrazowej RTG, diagnostyki obrazowej USG, badań psychologicznych, a także opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień.

Naszym Pacjentom pragniemy zapewnić kompleksową jakość udzielanych świadczeń, opartą na połączeniu i umiejętnym wykorzystaniu profesjonalnej wiedzy medycznej popartej kierunkowym wykształceniem i doświadczeniem zatrudnionego u nas personelu medycznego.

Cel ten realizujemy poprzez wypełnianie naszej Misji oraz:

  • indywidualne i rzetelne podejście do Pacjenta i zdobycie jego trwałego zaufania,
  • systematyczne badanie satysfakcji Pacjentów,
  • otoczenie Pacjentów najwyższej jakości wysokospecjalistyczną opieką medyczną, połączonej z edukacją zdrowotną oraz rozwojem działań z zakresu promocji zdrowia.
  • udzielanie świadczeń zdrowotnych zaspokajających w najszerszym stopniu potrzeby Pacjentów oraz stron zainteresowanych,
  • ścisłą kontrolę procesu udzielania świadczeń zdrowotnych na każdym ich etapie,
    z wykorzystaniem nowoczesnych metod badań, pomiarów i przesyłania informacji,
  • zakup nowego specjalistycznego sprzętu i urządzeń służących do udzielania świadczeń zdrowotnych,
  • systematyczne szkolenie personelu umożliwiające właściwe wykorzystanie nowoczesnego sprzętu,
  • podnoszenie kwalifikacji zawodowych w celu zwiększenia jakości wykonywanej pracy,
  • jednoczenie personelu i wzmacnianie jego identyfikacji z Placówką,
  • optymalizację kosztów udzielanych świadczeń i wzrost efektywności ekonomicznej,
  • uświadamianie i angażowanie personelu w działania na rzecz doskonalenia udzielanych świadczeń,
  • określenie i nadzór nad ryzykami i szansami dla realizowanych procesów,
  • uwzględnianie kontekstu Placówki przy planowaniu działań operacyjnych,
  • zapewnianie ciągłego nadzoru nad podwykonawcami realizującymi usługi medyczne i pozamedyczne,
  • ciągłe doskonalenie swoich usług oraz skuteczności Systemu Zarządzania Jakością,
  • spełnienie mających zastosowanie wymagań prawnych i regulacyjnych.

Gwarancją osiągnięcia założonych celów jest świadomość Dyrektora oraz pracowników
o konieczności stałego doskonalenia wszystkich procesów ukierunkowanych na uzyskanie satysfakcji naszych Pacjentów, wynikającej z zaspokojenia ich potrzeb oraz spełniania wymagań normy PN – EN ISO 9001: 2015.

Tak opisaną i wdrożoną Politykę Jakości wraz z pracownikami będę promować i stosować
z należytą starannością oraz będę dbać o jej aktualność.